2011. június 17., péntek

Porsche szalon látogatás

Úgy gondoltam ismét itt az idő meglátogatni a Porsche szalont. Két héttel ezelőtti képeket már láttam a szalonból, akkor pár Panamera, meg egy Cabriolet és egy Coupé Carrera GTS állt bent, meg a már régóta ottlévő 930-as 911 Turbo (legalább is ezek az említésre méltóak). Reménykedtem, hátha hoztak azóta esetleg Carrera 4 GTS-t, vagy valami más finomság van mutatóba (példátul egy Speedster) a kereskedésben.A szalonba beérve kicsit csalódott voltam, ugyanaz a látvány fogadott, mint a képeken. Persze azért nem volt rossz, hiszen nagyon szeretem a legtöbb Porsche-t. A fehér GTS-ről nem tudtam csinálni jó képeket, mert kérték, hogy az alkalmazottak stb... ne látszódjanak a képeken. Ha nem is azt, egy olyat már úgyis láttam az Opera előtt kiállítva még decemberben. A fekete Cabriolet-ről már tudtam csinálni rendes képet, nagyon jól nézett ki!Szép színe volt a Panamerának.Kár, hogy nekem nem volt ilyenem kiskoromban! Nézegettem egyéb Porsche Design tárgyakat is. Egy 911 sebességmérő kinézetű asztali óra 60000(!) forint. Egy póló 10-15 ezerbe került (hát igen, ezt nem feltétlen nekem találták ki).
Volt forgalom, 2 külföldin kívül egy család is volt az egyik pultnál, ha jól hallottam, akkor éppen egy dízelmotoros(pfuj!) Cayenne-t rendeltek.

A lényeg kívül állt! Kint állt az egyik szervizbejáratnál egy Techart Porsche Panamera Turbo! Miután az egyik nőtől bent megkérdeztem, hogy ott van e a közelben a tulaj, már láttam, hogy éppen nyitja ki a kocsit. Már végeztem a kiállított autók fotózásával, meg ez amúgy is érdekesebb volt, úgyhogy gyorsan kimentem, és megkérdeztem nem baj, ha csinálok-e pár képet az autóról. Mondta, hogy persze, csak siessek, mert épp indulni készült. Megkértem, hogy ha már úgyis megy, álljon ki a szalon elé, mert az fotózásra alkalmasabb hely. Miközben lőttem pár képet, beszélgettünk kicsit. Brutálisan (jól) néz ki a kocsi! A karosszéria mellett a motort sem hagyta érintetlenül a tuningmúhely. Kiderült, hogy az autó full TechArt tuningos, 600 lóerős, veri a Nissan GT-R -t is.Nagyon komoly gép. Miután elköszöntünk, a tulaj beszállt, és egy fél perccel később már nagy gázzal söpört végig a szalon kivezető utján a német csoda. Fantasztikus a hangja is! A szalonbéli kisebb csalódásomat bőven kárpótolta ez az autó, ezért mindent egybevetve ez a látogatás is nagyon jóra sikeredett!

2011. június 14., kedd

Folytatás

Üdv minden olvasónak!
Durván egy év után újra visszatérek a blogoláshoz, folytatom a blogot! Úgy tervezem, hogy az 1 éves szünet után kicsit felpörgetem az oldalt, úgyhogy érdemes lesz (ismét) követni!


Először is befejezném a tavaly nyári KeS Mustang-os beszámolót. A Shelbynél azt írtam, hogy a cikk hamarosan folytatódik a '65-ös Fastback-kel. Ötletem van cikkre nem is egy, úgyhogy nem tervezek a többi autóról olyan részletesen beszámolni, mint a Shelbyről. Az emlékek sem frissek már, meg amúgy is, rég volt... Szóval csak röviden:
A GT350 Clone után egy szürke 1965-ös Ford Mustang Fastback-kel folytattuk a napot, erről is olvashattak már régebben. Hatalmas motor, nagy fogyasztás, V8, Mustang, szóval ami kell. Egy újabb fantasztikus géppel és a jó idővel adott volt minden egy klassz fotósorozathoz. Egyéb adatokat ebből a cikkből lehet megtudni az autóról.Ezután egy Datsun 280Z következett. Ezt a kocsit ők kérték, hogy fotózzam le, nem én írtam miatta. Természetesen lőttem róla egy sorozatot. Előtte nem sokat hallottam erről a márkáról. Nem izgatott fel különösképpen, de azért nem rossz gép, egy felújítottat szívesen fotóznék. 1976-os a Datsun, soros 6hengeres van benne. Egyébként ő sem megy rosszul.A következő "áldozat" volt számomra a lényeg, az 1977-es Aston Martin V8 -at vártam már a legjobban. Gyönyörű autó! Elegáns, ugyanakkor sportos. Nem igazán sportkocsi, inkább egy igazi granturismo. Hát még ha fel lenne újítva... Egyszerűen imádom. Egyik kedvenc dolgom az autóból a HORN feliratú gomb: ezzel lehet változtatni a duda hangját. Ilyet még más autóban nem láttam.A nap végére maradt a Ford Galaxie 500XL, egy hatalmas kabrió. Életemben nem ültem még kabrióban azelőtt, nagy élmény volt. 7000 köbcentis motor gondoskodik a Galaxie meghajtásáról, feltűnően jól megy nagy mérete ellenére!Csodálatos délután volt! Több kép itt!

2010. július 17., szombat

KeS Mustang fotózás 1967 Shelby GT350

Nemrég jártam ismét a KeS Mustangnál!
Tavaly, mikor voltam a telephelyükön, sajnos a bordó Aston Martint nem tudtam lefotózni. Ezért írtam Melindának nyár elején egy e-mailt, hogy szeretném lefotózni az Aston Martin. Mondta, hogy persze, nyugodtan menjek, s megkérdezte, hogy nem gond-e, ha még pár autót le kéne fotóznom? Hát persze, hogy nem! :D

Júni. 29-én neki is vágtam a buszozásnak a céghez. Mikor odaértem, a köszönés után rögtön a lovak közé csaptunk! Első "áldozatom" egy már ismerős autó volt, még pedig a Shelby GT350 "Clone". Beültünk, indítás! Életre kel a hatalmas ménes, és már megyünk is ki a kapun. Szépen szól még kis fordulaton is, megvan az az amcsi V8-as hangulat. A környéken csak a Naplás tavat ismerem, így nem volt sok ötletem, hogy hova vigyük az autót. Melinda sorolta az esetleges lehetőségeket. Végül arra jutottunk, hogy a Shelby-t egy romhoz visszük. Az autókat 1-1 egyenesnél Melinda meghuzatta, ez a Shelbynél sem volt másképp. Nagy gáz, felmorajlik a V8-as, az automata 1-et visszavált, s nekilódul a GT350! A gyorsulás fantasztikus, ráadásul ezt egy 1967-es autó produkálja! Ennek nem ellenfél 1-1 BMW, Merci (persze, az M és AMG modellek már más tészta), vagy éppen egy RX8-as. Az a hang.... Eszméletlen! Pár perc múlva rövid utunk véget is ért, hiszen megérkeztünk a romhoz, kezdődhetett a fotózás!:
Még mindíg csodálom, hogy mennyire szép.
A ménes lakhelye.
Jó háttér volt a rom.
Tetszenek ezek az oszlopok.


Szerencsére szép napos idő volt, nem úgy, mint amikor először fotóztam.
Hamarosan folytatódik a beszámoló a szürke 1965-ös Ford Mustang Fastback-kel!

2010. május 16., vasárnap

Oldtimer expo

Idén áprilisban újra megrendezésre került Budapesten a Vasúttörténeti parkban az Oldtimer Expo. Rengeteg gyönyörű állapotú oldtimer volt jelen a kiállításon.

A legtöbb autó az épületen belül lehetett megtekinteni, de állt pár szépség kívül is. Elsőként egy 1959-es Cadillac-en akadt meg a szemem. Mellette egy Chevrolet Chevelle állt. Amellett még két Chevy (egyik Camaro), s végül 3 Ford Capri zárta a sort.
Fecskefarok

Miután bementem, rögtön egy Ferrari 250GT -t láttam meg. Gyönyörű állapotban van az autó. Pár változtatást csináltak a kocsin, így a Tour de France típusú 250GT-es Ferrari tulajdonságai jellemzik (Ez a papíron állt mellette. Eddig azt hitte mindenki képek alapján, hogy egy igai Tour de France.)A Ferrari mellett egy már számomra ismert Aston Martin DB5 állt.
A rendezvényre a Warm Up is kivitte a 246 Dino-t, melyet egy C3-as Corvette, s a DB5 között csodálhattak meg a nézők.
Osztrák is jöttek az eseményre három gyönyörű Lotus-szal.
10 éves a Totalcar! Számukra is el volt különítve egy rész. Két szerintem legszebb, legérdekesebb autójuk egy Nissan Figaro, és egy Porsche 928 S2-es volt.

Természetesen Jaguar-okat is lehetett látni szépszámmal. Köztük ez a gyönyörű XJS Convertible!
Az egyik legnagyobb meglepetés számomra egy általam imádott autó, egy Porsche 914-es volt. Ez az első, amit életemben láttam. Az autó, ha jól elmlékszem 10 éve lett felújítva. Értéke 4 millió forint. Nem is olyan drága. Egy frissen felújított darabért 7 milliót is elkérnek. Ez egy 1971 köbcentis változat. A nézelődők Ladákkal is találkozhattak az Expo-n. Természetesen a Rolls-Royce -ok is jelen voltak. Ez egy Silver Shadow. Nagyon keveset gyártottak belőle ilyen színben.
Egy ismerős cég is állított ki autókat, azaz a KeS Mustang, melynek 3 autójáról már olvashattak beszámolót, s nézhettek fotókat a blog látogatói.
Nagy örömömre találkozhattam standukon egy tavaly év elején általuk felújított Aston Martin V8-cal, melyet a tulajdonos adott kölcsön nekik a kiállításra. Egyik kedvenc Astonom. Ez volt a 3. amit életemben láttam. Már akkor is tetszett, mikor az elsőt láttam, ami egy piros színű V8-as volt. Az az autó jelenleg is a KeS Mustang tulajdona, ha minden összejön, akkor nyáron olvashatnak, illetve képeket is láthatnak róla az oldalon. A második is szintén KeS Mustang-os volt, ekkor szerettem bele igazán az Aston Martin V8-ba.


Mikor meglátott Géder Melinda, rögtön odajött hozzám. Kinyitottam nekem az Astont...
...és az 1968-ból származó Shelby GT500 Convertible-t is! Nem rég újították fel az autót. Gyönyörű volt. Le is vette nekem Melinda a Shelby előtti kötelet is, így tudtam róla jó fotót készíteni.

A bal szélen álló GT350 már ismerős volt számomra.
A GT500, illetve az Aston Martin motorját is lefotózhattam.
Nagyon brutál mind a kettő! Köszönet Melindának, hogy ilyen fotókat csinálhattam az autókról!

A rendezvényen ezek mellett sok más szépség is volt kiállítva. Opelek, 1 zöld 911 Targa, E-type -ok, Mercedes -ek, Audik stb...
Érdemes volt elmenni. Sajnálhatja, aki kihagyta! Én azt tanácsolom mindenkinek, aki szereti az oldtimer -eket, hogy a legközelebbi Oldtimer Expo -ra a vasúttörténeti Parkba mindenképpen menjen el. Nagy élmény!

2010. április 24., szombat

Hungaroring nyílt nap 2010.április 5.

Ezúttal húsvét hétfőn, azaz április 5-én került megrendezésre az év első nyílt napja a Hungaroringen.
Sajnos szinte egész nap esett az eső, de minket ez sem riaszthatott vissza attól, hogy kimenjünk a ringre. Szerencséje volt a csapatnak, hiszen matt-hew-ék elhoztak mindenkit kocsival.
Az autósokat sem riaszhatta el az eső.
Mikor megérkeztünk, rögtön egy matt piros Nissan GT-R-en, s egy Gemballa Biturbo-n akadt meg a szemünk. Ekkor pont nem esett az eső, így nem kellett nagyon sietnünk, hogy ne áztassuk el a gépeket, s jó képek születtek.
A Nissan és a Porsche után megnéztük a többi autót is. Sokfajta autó volt kint a pályán, köztük 2 EVO X.
Miközben újra rákezdett az eső, beállított egy Corvette trió is. A Z06 már a tavaly nyári nyílt napról ismerős volt.
Volt, hogy beültünk a büfébe magunkat és a gépeket kicsit megszárítani. Szerencsére tiszta volt az üveg, így onnan is fotóztunk (a következő 4 kép mind az ablakból van).A matt mellett egy fehér R35-ös is volt kint a pályán.
A következő képet a tribünről készítettem:
A menet közbeni fotókon jól látszik milyen vizes volt a pálya.
A 928-ast (ami szintén ismerős volt tavalyról) előzi a Z06 a célegyenesben.
Ismét a Corvette trió.
Időnként elállt az eső. Ilyenkor rögtön jöttünk elő fedett helyünkről, s mentünk a parkolóba, vagy a célegyenes végéhez képeket készíteni. Egy ilyen alkalommal érkezett meg a SECURITY-s Sasleen S281 egy Shelby GT500 társaságában.

Sok volt a külföldi vendég a pályán, közöttük ez a narancssárga színben pompázó Porsche Cayman S, melyről kiderült, hogy egy Sport Limited Edition. Nagyon kedves volt a tulajdonosa. Megkérdeztem, hogy esetleg beülhetnék e az autóba a következő körre. A válasz igen volt! Rettentő boldog voltam, hisz a Porsche az egyik kedvenc márkám és még nem volt alkalmam ülni menet közben egyik modellben sem. Nem mentünk nagyon gyorsan, hiszen vizes volt a pálya, és a tulaj most volt itt először, de hát ez nem volt baj. Csak virult a fejem, hogy végre visznek Porsche-val! Jó hangja volt a Cayman-nak! Kisebb fordulaton ez nem annyira hallattszott, ahogy általában a többi Porsche-nál sem szokott, de gyorsultunk célegyenesben... NAGYON ÁLLAT!
Marci megörökítette ezt a csodás pillanatot, mikor a pályáról jövünk le a Porsche-val, s egy ezerkettes Zsiguli mellett kanysarodunk el. PORSCHE és LADA: két márka, amit nagyon szeretek. Jót mosolyogtam, s örültem a képnek, mikor Marci mutatta.
Őt ezzel a tuningolt Corollával vitték a pályán. Ment rendesen! Marci azt mondta megvolt a célegyenesben a 160 nekik, ami egy ilyen autóval esőben azért komoly. Beszámolója alapján nagyon élvezte az utat.
A boxutcából pár kép:

Corvette-ek és gőz.
Gabennak is szerencséje volt, neki ebbe a gyönyörű Turbo-ba sikerült bekéredzkednie. Majdnem összetörték a csúszós pályán. Mi is megcsúsztunk párszor a Cayman-nal.
Mint írtam, mindenféle autó volt a nyílt napon. Például kétütemű kombi Trabant.
Turbo-Cayman páros.
Turbo-C6-Cayman-Z06. Klassz 4-es. Bármelyiket elfogadnám!
Az eső ellenére sokan voltak a pályán és mi is nagyon jól éreztük magunkat! Én azt mondom, egyszer kellett egy ilyen is. Legalább lettek klassz menetközbeni esős képeink is! Egy szó, mint száz: Nagyon élveztük ezt az április 5-ét!
Várjuk már nagyon a nyári nyílt napot. Reméljük, hogy legalább ennyi autó lesz, s azért jobb időt fogunk majd ki!