Jelen esetben az időjárás kiváló volt, egy időnként felhős, de nagyon kellemes hétvégének örülhettünk. Szombaton még nagyban horgásztunk délután a paksi atomerőmű egyesületének tavainál (ajánlom mindenkinek), mikor a jelzés szerint egy nagy adag színes Porsche érkezett a Gresham palotába, köztük piros és sárga 991 Targa 4 GTS-ek is! Ezzel meg is volt a vasárnap délutáni program, ezeket el kell kapni kötelező jelleggel.
Egy óra körül meg is indult a rajzás, elkezdtek 4-5 autós adagokban jönni a szebbnél szebb gépek, én pedig (a nagy Porsche fan) csak úgy kapkodtam a Nikont, miközben a tátott szájat és a széles vigyort váltogattam a különféle színekben érkező 4S és GTS változatok után. Fogalmunk sincs, mit keresett itt a 15 szépség, valószínűleg egy európai, a gyár által szervezett (ugyanis mindegyik autó stuttgarti rendszámos volt) túra útvonalába estünk.
A felhozatal parádés volt, a GT (illetve Boxster esetében Spyder) modelleket leszámítva a szívó kínálat csúcsát kaptuk, ami pedig "mezei" S változat volt, azt is gyönyörű színben hozták el nekünk a németek. Nem volt fekete autó a sorban, ez hihetetlen!
Lime Gold Metallic - különleges szín a 991-nek!
GTS, a Targa legerősebb változata - ilyet most láttunk először. A feketére fújt, az 50th Anniversary-n bemutatkozott klasszikusokat idéző hűtőrács a biztos jele annak, hogy GTS modellel van dolgunk. A fekete kipufogóvégek és a szintén a sötétség jegyébe burkolózó Turbo felnik további ismertetői a típusnak, de ezek viszonylag egyszerűbben kivitelezhető változtatások az autón, a módosított első lökhárítót pedig a felárasan bármelyik típushoz megvásárolható Sport Design csomag tartalmazza. A kupéhoz és a kabrióhoz hasonlóan a csúcs Targa is 430 lóerős (tehát a 4S-hez képest +30 lóerő, ami egyébként a power kit keretében bármelyik S verzióhoz elérhető opció). A városban, vagy éppen vidéki utakon krúzolásra vágyóknak talán ez nem is szempont, azonban azoknak, akik néha a versenypályán is szeretnének csapatni, talán pont emiatt lehet ez a legideálisabb változata a szóban forgó modellnek, ugyanis a Targa kövér (1540-1560 kg), 20 kilóval az azonos felszereltségű Cabrioletnél is nehezebb, ami a gyorsulásban tizedmásodpercekben, a pályán pedig másodpercekben is jelentkezik (különösen akkor, ha a lassabb, ellenben feelingesebb, klasszikus manuális váltót választjuk).
Bő egy és egy negyed óra alatt végeztek is a kicsekkolással a résztvevők, és átgurult a Lánchídon az utolsó Boxster GTS is. Ahogy írtam, "bármikor bejöhet", ezen a hétvégén bejött, nagyon is. 20 évesen az ember nem nagyon számít már különösebb akcióra gyereknap alkalmából, én azonban voltam olyan szerencsés, hogy kijelenthetem, 100%-osan megkaptam a gyereknapot!
Még több fotó az alábbi linken:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése