Már hónapokkal a Ferrari Racing Days előtt (mely nem is
olyan rég, június 25-28. között került megrendezésre a Hungaroringen) tisztában
voltam vele, hogy a 2010-es évhez hasonlóan ismét ki fogom hagyni a sorozat oly
rég óta várt, magyarországi állomását. Ritkán adódik ilyen kaliberű autós
rendezvény hazánkban, mondanom se kell, hogy szomorúan fogadtam a tényt. Az
esemény országról országra vándorol, mindig más nemzet versenypályája ad
otthont neki – erre utal a „verseny napok” elnevezés. Idén több év eltelte után
ismét hazánkra került a sor, sokan várták már ezt a pillanatot. Aki hallott már
a Racing Daysről, netán látott is képeket róla vagy volt egyen, az tisztában
van vele, hogy az ágaskodó paripa által fémjelzett olasz sportkocsik tömkelege
fordul majd meg a pályán, illetve annak közelében. Az utóbbit hangsúlyoznám,
hisz itt nem csak a pályaautókról és versenyzésről van szó, hanem arról is,
hogy rengetegen kijönnek megnézni a száguldó csodákat. Rajongók, érdeklődők,
fotósok és természetesen a gazdagok is. Például külföldi Ferrari tulajdonosok,
akik Budapesten szállnak meg, majd elgurulnak a pályához és beállva a VIP
parkolóba, egymás gépeit csodálva, klubéletet élve töltik el a napot a V8-as és
V12-es hörgések és morajlások közepette, az események szívében. Többek között ezért
is olyan jó dolog a Racing Days, különösen nekünk, autóbolond spottereknek. Ha
van alkalom, hogy sok Ferrarit fogjunk rövid idő leforgása alatt különleges, ritka
modellekkel megspékelve, a pályánál és a városban egyaránt, akkor ez az.
Érthető mód csalódott voltam, hogy lemaradok erről az előzőhöz hasonlóan, de a
családi nyaralás már le volt fixálva, úgyhogy biztos volt a dolog.
Úti
célunk Olaszország, a csizma nyugati oldala volt, azon belül is Lazio
tartomány, körülbelül 100-120 kilométerre Rómától közúton. Autós blog lévén a
környék nevezetességeire és látnivalóira nem térnék ki. Erről csak annyit
mondanék, hogy klasszikus kis olasz városokban (várszerű felépítés, szűk utcák,
több száz éves épületek és templomok általában dombok tetején) gazdag a régió, kiránduló helyekben sem szűkölködik és Róma meglátogatása innen szintén egy
nagyon jó opció. Ellenben elég messze van ahhoz, hogy a németek, osztrákok stb.
a közelebbi helyeket részesítsék előnyben autós nyaralás szempontjából, Róma
pedig nagyon jól megközelíthető repülővel. Nem is egy „burzsuj” hely,
ellentétben mondjuk Cannes környékével és a francia riviérával, ahol hemzsegnek
a luxusautók. Mindenképpen megéri egy-két hetet eltölteni a környéken, de autóvadászatra
egyáltalán nem szerencsés cél a régió. Persze panaszra nincs okom, lehetett
tudni előre és a családdal nem is ezért mentünk. Nagy elvárásaim tehát nem
voltak ilyen tekintetben a külföldi vakációtól.
Aztán
történt egy fordulat, néhány héttel az utazás előtt. Épp a Racing Days került
szóba fotós közösségünk néhány tagja között magamat is beleértve a Roosevelt
téren, és egyszer csak említésre került a Cavalcade. Hogy micsoda a Cavalcade?
Szintén egy hatalmas presztízsű, a Ferrari által szervezett esemény, mely
évente egy alkalommal kerül megrendezésre (egy Olaszországban, egy pedig az
USA-ban). Ilyenkor 100 Ferrari gyűlik össze (idén legalábbis ez volt a limit a
létszámot illetően) tulajdonosaikkal együtt, akik a gyártó leghűségesebb
vásárlói között vannak számon tartva, és oly szerencsések egyben, hogy részt
vehetnek a több napos találkozón. De nevezhetnénk akár túrának is, hisz minden
nap több helyszínre is ellátogat a mezőny különböző programok keretében (pl.
versenypálya, kávézás, különleges vacsora stb.), akár több száz kilométert is
autózva. Ahol pedig megvetik a lábukat, ott a nézők a színek és típusok
kavalkádját láthatják majd. A beszélgetés épp arról folyt, miszerint ugyanabban az időpontban lesz
megrendezve a Cavalcade a Racing Days-szel, ez pedig értékes opcionális
résztvevőket vonhat el, melyek inkább az előbbi eseményt választják a magyar
rendezvénnyel szemben. Keserűségre semmi ok – mondtam, hiszen ha a
nyugat-európai Ferrarisok közül sokan inkább az olasz túrán vesznek részt,
akkor is marad a környező országokban elég különlegesség, mely ellátogathat hozzánk. Majd szóba került a helyszín is: RÓMA. Ekkor esett le,
hogy igen komoly esélyekkel indulok a Cavalcade résztvevőinek elkapására! A
kempingünktől ésszerű távolságon belül van az itáliai főváros, ahova egyébként
két látogatás is be volt előre tervezve. Fordult a kocka, a Ferrarik terén
aktuálisan szerencsétlen (de hát úgyis Porschés! - hangzottak korábban a baráti
beszólások) szerepem átváltott igazi mázlistává. Úgy nézett ki, mégiscsak jó
kis autós nyaralásnak nézünk elébe!
Meg is
indult a tervezése az útnak. Hol kéne elkapni őket? Rómában? Esetleg máshol? A
Cavalcade weboldala segített nekünk a kérdés eldöntésében. Itt megtalálható az
esemény nem túlságosan részletekbe menő, de napokra és szakaszokra lebontott programterve. Azon gondolkodtam, lehet nem is a főváros lenne a legjobb hely a fotózás
szempontjából. Közlekedési nehézségek, hatalmas tömeg, lehet lekerített autók
és ki tudja, mikor állnak együtt a placcon a gépek? Nem, ide valami jobb hely
kellett. A szerencse akkor is mellém szegődött, mikor a szervezők kialakították
a végleges programtervet. Júni 28. vasárnap, 9.00 indulás Rómából.
Checkpoint-ok Viterbo, a tóparti Bolsena városkája, majd Orvieto 12.30
ebédszünet, „Car display in Piazza Duomo”. Tehát a Dóm téren fognak várakozni tulajdonosaikra
a gépek (és rám) az ebéd alatt. Mindhárom említett város közelebb volt hozzánk,
mint Róma. Orvieto egy sziklára épült hely, dómja pedig Olaszországban a
híresebbek közé tartozik, biztos nem néz ki rosszul a helyszín. Ez kell!
A
haditerv a következő volt: 9.00 körül indulás, minél hamarabbi érkezés
Bolsenába, ahol keresünk egy jó helyet az áthaladó autók fotózására. Innen
pedig utánuk megyünk Orvietoba, hogy állva is meg legyen együtt a Ferrarik
kavalkádja. Hibázni pedig nem lehet, hisz amellett, hogy hatalmas
lehetőség, amit nem illik elszalasztani, kötelező jelleggel össze kell hozni
egy jó sorozatot a hazai spotter kollégákra való tekintettel, különösen ami a
„Ferrari osztagunkat” illeti. Nem hozhatok rájuk szégyent!
Negyed 11 környékén el is értük első állomásunkat és
kinéztük az Orvietoba tartó út kereszteződését, itt biztosan elhalad majd a
mezőny. Megálltunk nem messze egy parkolóban, épp csak kiszálltunk az autóból,
mikor egy piros és egy sárga 458 elhúzott a főúton. Ezek már ők lennének?
Biztosan nem! Lehet, vagy sem, két igen komoly dolog ment el előttünk így rohanni kezdtem, de nem sok esélyem volt. A zöld
lámpa és a szabad út nem nekem kedvezett. Majd visszajönnek a többiekkel –
gondoltam, és már csak azon töprengtem, miért jöttek ezek a másik irányból? Nem
sok időm maradt agyalni a dolgon, ugyanis körülbelül fél percre utánuk
megjelent egy sor Lamborghini néhány Ferrari 458-cal és Californiával
egyetemben. Micsoda?? Lábam egy pillanatra megremegett, közben pedig elkezdtem
sorozni a váratlanul jött konvojt. California, Gallardo LP560-4 Spyder, Performante Spyder…
Sajnos utóbbiról nem lett jó képem. Ezután megjelent egy Aventador Roadster,
később pedig egy sárga kupé is elgurult felverve a kis települést álmából. Két
Huracán is felbukkant, ráadásul egymás után, igazán nem számítottam egy ilyen
csapatra. Amilyen gyorsan jöttek, olyan gyorsan távoztak is. Reménykedtem, hogy
még visszajönnek, mint a Cavalcade „kísérői”. Később észrevettem, hogy a rajtuk
lévő matrica egy teljesen másik rendezvény, egy bizonyos YPO-WPO Supercar
Experience túra feliratát viselte. Így már érthető, miért jöttek másik irányból
és miért nem láttuk őket később. Az esemény logója egyébként a Ferrari és
Lamborghini logó mellett Pagani emblémát is tartalmazott, sajnos abból egy sem
érkezett ottlétünk alatt a városba.
Ezután egy kis vihar előtti csend következett. Negyed óra
elteltével érkezett pár gyanúsan matricázott autó, melyeken közelebb érve jól
kivehető volt a Cavalcade logója, megérkeztek tehát a szervezők! Rövidesen fel lett állítva egy-két roll-up és kikerültek a városban a menetirányt jelző
kis nyilak. Kereszteződésünknél lehetett lefordulni a tengerpartra is, erre
ment a túra, majd a partról visszakanyarodva ismét a kereszteződéshez ért
vissza, ahol másik irányba folytatódott a menet Orvieto felé. Az oda vezető
út kezdetén volt egy szép tér, ide állították fel időközben a check point-ot
is, ahol egy-egy pillanatra megállnak majd az autók egy pecsétet szerezve. A
legjobb hely tehát "A Kereszteződés", itt kétszer is elmennek majd a gépek,
szükség esetén pedig utánuk lehet futni a feltorlódott autóknak a becsekkolási
ponthoz. Perfekt! Akkor jöhetnek az autók. És nemsoká jöttek is…
Az egyik rendező kijött a kereszteződéshez, ekkor már
kezdtek helyezkedni a segítők is, akik zászlókkal integetve jelezték a
haladási irányt. Köpcös fazon volt, kicsit egyedi figura, lazán, kezében
szivar. Odajött hozzám, majd mosolyogva közölte: „10 minutes, 100
Ferrari!” Ahogy letelt az idő kezdtek is jönni a csodák, de még micsoda csodák!
Általában 4-5 autó érkezett egyszerre, szerencsém volt. Ez az
a mennyiség, amit egy kis segítséggel (lassító, piros lámpa, stb.) még optimálisan lehet kezelni a fotózás
szempontjából. Az első adag autó egyből beütött, ott volt A Ferrari, a
LaFerrari. Nem gondoltam, hogy már a sor elején meglesz az első. Azt pedig
végképp nem, hogy nem sokkal később a memóriakártyámon lesz összesen egy tucat!
A színek és típusok kavalkádjával találkoztunk a következő
egy és negyed órában. A Check point és a kis tér nagy segítségre szolgált a
résztvevők dokumentálásában, gyakran feltorlódott 3-4 autó, így volt utána
futni a legkomolyabb gépezeteknek, melyek többnyire a LaFerrari-k és 458
Speciale A-k voltak, de akadt rajtuk kívül más különlegesség is! Elég csak
megemlíteni az 599 GTO nevet, vagy pedig a zöld színt, mely egy 458 Spider-rel
párosult, ahogy az a fotón is látható. Az első zöld Ferrari, amit valaha
láttam. És mennyire jól áll neki! Több ilyen kéne, remélem sokan merítenek ezen
ritka zöldségekből ihletet a jövőben, ugyanis a végeredmény zseniális.
Most pedig váltsunk arányt, következzék kevés szöveg és sok-sok kép:
A 458 Speciale A-k talán legízlésesebb darabja a Cavalcade-ról. Ez a kék fehér kombináció egyfelől a yacht-okat, másfelől a Maserati MC12-t juttatja eszembe. Az arany felnik is jól állnak neki, elegáns, ugyanakkor sportos összeállítás. Ezen kívül volt még fekete, sárga, kék, ezüst és piros Speciale A is, de mind közül ez kéne a legjobban!
LaFerrari-ból nem volt hiány, szinte egymást követték a hiperautók. Nagyon jól áll neki az ezüst!
Egy "mezei, piros" Speciale A - gondolná a felületes szemlélő. És a szélességjelző? Ez bizony amerikai modell! A napfényes Kaliforniából jött az autó a napfényes Olaszországba, fő a változatosság.
Sárgában is eszméletlen! Agyonhasznált, ilyen autóknál gyakran ismételt jelzők ezek, de hát ha egyszer az...
Gyakorlatilag nem volt két ugyanolyan autó. Piros LaFerrari-ból is volt több, de mindig akadt valami kis különbség, például a felni színe, ami ez esetben arany...
... ez esetben pedig fekete.
Ehhez nincs mit hozzáfűzni:
A szuperízléses Speciale A-k következő tagja ez a kék. A fehér-kék után a második helyen zárt nálam, ami a típust illeti.
Csehországba is jutott A Ferrari-ból, ami el is látogatott a Cavalcade-ra! Egyfelől sajnálatos tény, hisz így a többiek hiába várták a párhuzamosan futó Racing Days alatt, másfelől viszont nagy öröm, hogy egy újabb példánnyal és színnel lett gazdagabb a LaFerrari sor. Ha megfigyeljük, ez nem a "szokásos" piros szín (nem szabadna ilyet mondanom, ki tudja, hány piros árnyalat van a Ferrari-nál?).
La Ferrari 458 Speciale A-t követ.
Megérkezett az 599 GTO osztag, atya ég...
Ugye mindenki észrevette az XX-ről ismert kis szárnyat? Előtte egy 348 GT Competizione oson, róla a második részben lesz fénykép.
Ennek minden szín jól áll.
Elölről leginkább egy gonosz bogárra emlékeztet, hátulról ellenben már nagyon tetszik. Pokoli hangjuk van egyébként! Minden tiszteletem a típusé. Már alapjáraton is a V12-es mély hörgése hátborzongató, mintha csak valahonnan mélyről, a föld alól törne fel. Megpörgetve pedig mondanom se kellene, jön a hangorkán! Van egy kis old-school abban, ahogy szól, nagyon bejön.
Az emlegetett ezüst Speciale A:
Cseh barátaink tovább fokozták a hangulatot, tőlük jött a 3. 599 GTO:
2012-ben a brnoi versenypályán egyébként már többen megfogtuk, jó volt újra látni.
Íme a fekete bárány:
Hihetetlen, még egy... - gondoltam. A rendszám se lehetett olcsó!
A kék Californiások már csak ilyen pengék! Némelyik után LaFerrari jön, némelyik után pedig szintén California T...
Nem kizárólag a kemény zárás kedvéért hagytam a végére, az autók ebben a sorrendben érkeztek egyébként is. Ez a fekete példány piros-fehér csíkozással eszméletlenül brutálisan ott van a szeren!
Búcsúzóul pedig egy bordó California T. Népszerű lehet ebben a színben a típus (nagyon helyesen), tobb is érkezett ilyen árnyalatban a rendezvényre. Nagyon dögös a legkisebbik Ferrari, reméljük itthon is elterjed úgy, mint szívómotoros elődje.
A bordó gyönyörűség után pár autóval elállt a Ferrari áradat, és a szervezők is kezdtek csomagolni. Fú, gyorsan eltelt ez az egy és negyed óra... Ilyen mennyiségű és minőségű autót egyszerre szinte fel se tud fogni az ember. Még csak megörökíteni sem lehet jól mindent, tudatosan kell fotózni és koncentrálni, hogy a legszebb, legérdekesebb és legritkább típusok rendesen meg legyenek örökítve. Persze olykor ez áldozatokat követel, de hát valamit valamiért. A kisváros ezennel lenyugodott, eloszlott a közben kialakult nézősereg. Ezután nem sokkal mi is elindultunk Orvieto-ba, hogy egy második körben állva is megcsodáljuk a közel 100 autóból álló mezőnyt. A 2. részben az ott készült képek fognak szerepelni. Lesznek olyan autók, melyekről ebben a cikkben nem volt kép, talán említésre sem kerültek még, érdemes lesz visszanézni!
Update, 2. rész: http://kereknyom.blogspot.hu/2015/08/ferrari-cavalcade-2015-2-resz-orvieto.html
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése