Ismét látogatóban jártunk kedvenc szalonomnál. Ezúttal a jelenlegi 911-es széria legerősebb változatát mentünk szemügyre venni, a Turbo S-t.
Már a képeken is nagyon tetszett, élőben még impozánsabb, brutálisabb látványt nyújt a gép. Elképesztően jól néz ki! A felnikkel a gyári fotókon és a konfigurátorban nem barátkoztam meg teljesen, még szokni kellett őket. Élőben viszont abszolút meggyőztek, el lettek találva.
Az autó elejét és hátulját egyaránt átszabták a tervezők, ahogy ezt egy új verzió megjelenésekor illik. Az első lökhárítón átalakították a led lámpákat és a légbeömlőket, illetve újítás még az aktív alsó légterelő is, mely gombnyomásra vagy nagyobb sebesség elérése után bújik elő.
A számok magukért beszélnek: a 3,8 literes motorból két változó geometriájú turbófeltöltővel 560 lóerőt hoztak ki az S változat esetében. 3,1 másodperces 100-as és 10,3 másodperces 200-as sprint, 700 Nm nyomaték. Nem hangzik rosszul, ugye?
A 4S változat hátsó domborulatain toldottak még egy kicsit, 1880 mm lett a végeredmény. Így 10 centivel szélesebb, mint az első generációs, 930-as Turbo-k. Pedig már azok is szépen terpesztettek.
Ezen az íven még a pohár is megáll. A grillező nagyságú hátsó szárny már kihalt a léghűtéses modellekkel, így akik az esti borozgatás mellé csapnának egy jó kis grillpartit, azoknak be kell szerezni a 991 mellé egy 930 Turbo-t is.
Akadt látnivaló a parkolóban is, ahol ez a páros fogadott minket. Két sárga 993 egymás mellett, ráadásul az egyik TechArt. Nem mindennapi látvány! Volt még egy harmadik társuk is, azonban az ezüst színű, szintén TechArt kiegészítőkkel megspékelt 993 Targa sajnos érkezésünkkor távozott.
Mindent összegezve zseniálisan sikerült a 991 Turbo, alig várom, hogy végre utcán is elkapjak egyet. Egy magyar példány már az utakat rója, remélhetőleg hamarosan sikerül lefotózni. Igaz, az is fehér. Minden leendő tulajdonosnak ajánlom a divatos feketén és fehéren kívül a többi opciót is, ugyanis nagyon jól mutat a Turbo (és az összes változat) más színekben is! Példának itt az egyik kedvencem: Amaranth Red Metallic. A konfigurátorban sem mutat rosszul, élőben pedig még szebb! És szerintem veri a szokásos Indischrot névre hallgató piros árnyalatot.
Szintén ajánlanám az 50th Anniversary-hoz kreált, a modernkori Fuchs-ok egy újabb generációját képező Sport Classic felniket. Már így, virtuálisan is üt (élőben így mutat). Remélem minél többen megrendelik!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése