2008-at írtunk, 13 évesen éppen csak kóstolgattam az autófotózást, spotterkedést. Autóval tartottunk haza Pestre, fordultunk rá az M2-es útra, mikor elhúzott mellettünk egy orrmotoros Porsche konvoj, a Front Engined Porsche Club-osok tarthattak haza valamilyen eseményről. Első digitális, Nikon fényképezőgépemmel próbáltam vigyorogva elkapni a mellettünk elhaladó Porschékat kisebb-nagyobb sikerrel. Volt közöttük 924-es, 968-as, és egy zöld színű, csodaszép 944-es. A róla készült fotó volt az első képem, amit Indafotóra feltöltöttem.
Tegnap került fel a 4100. fényképem az előbb említett oldalra. A szóban forgó zöld Porsche szerepelt a képen. És nem is akármilyen alkalommal készült az a bizonyos fotó, hanem egy fotózás keretében. Így van szerencsém bemutatni az itthoni orrmotoros Porschék közül a személyes kedvencemet, Magyarország egyik legszebb 944-esét. Íme:
Első találkozásunk óta több, mint 5 év telt el. Azóta rengeteg dolog változott, ám egy biztos nem: a vigyor az arcomon az autó láttán.
Ám e gyönyörű 944 S nem '44-esként kezdte életét. Nagyon meglepődtem, mikor elhangzott a kijelentés, miszerint ő eredetileg egy 924-es volt. Az autónak érdekes története van. A tulajdonos több, mint 10 éve úgy döntött, hogy vesz egy '24-est. Így került hozzá a képeken látható gépezet, de még nem ebben a formában. Nem volt túl jó állapotban. Mondjuk azt, hogy az előző gazdája kreatívan szervizelte. Miután rendbe lett rakva, boldog életet élt, míg egy nap egy baleset következtében összetört. Ezután az autó nem csak javítva, hanem módosítva is lett egyúttal, ekkor született a 924-esből 944 S. Az átalakítás azonban nem merült ki a karosszériamunkában, a motor sem maradt érintetlen, így a 2,5 literes 4 hengeres közel 200 lóerőt teljesít, ezzel a gyári 944 S-eket maga mögé utasítva. Gyakorlatilag '44-essé lett alakítva a kocsi.
Ám e gyönyörű 944 S nem '44-esként kezdte életét. Nagyon meglepődtem, mikor elhangzott a kijelentés, miszerint ő eredetileg egy 924-es volt. Az autónak érdekes története van. A tulajdonos több, mint 10 éve úgy döntött, hogy vesz egy '24-est. Így került hozzá a képeken látható gépezet, de még nem ebben a formában. Nem volt túl jó állapotban. Mondjuk azt, hogy az előző gazdája kreatívan szervizelte. Miután rendbe lett rakva, boldog életet élt, míg egy nap egy baleset következtében összetört. Ezután az autó nem csak javítva, hanem módosítva is lett egyúttal, ekkor született a 924-esből 944 S. Az átalakítás azonban nem merült ki a karosszériamunkában, a motor sem maradt érintetlen, így a 2,5 literes 4 hengeres közel 200 lóerőt teljesít, ezzel a gyári 944 S-eket maga mögé utasítva. Gyakorlatilag '44-essé lett alakítva a kocsi.
Meglepődtem, mikor kiderült, hogy ez a zöld árnyalat egy gyári szín. Mint megtudtam, anno a Porsche nem rendelkezett saját színpalettával, így az autókhoz a Volkswagenekhez rendelhető színek közül lehetett választani. Ennek az árnyalatnak Viper Green a neve.
Csúcs ez a szín! Ezekkel a Fuchs-okkal kombinálva mindent visz.
Zöld erdőben jártam, 944-est láttam.
Ugyan nem száguldottunk, de egy-egy gyorsításkor, vagy tempósabb kanyarbevételkor érezni lehetett, hogy van benne tartalék bőven, és mennyire menne még. Érthető, hiszen minden adott: kiváló súlyeloszlás, állapot és teljesítmény.
Abszolút toppon van az autó kívül, belül, műszakilag egyaránt. Minden apróság kifogástalanul működik rajta, mint például a fordulaszámmérő fölött elhelyezett analóg fogyasztásmérő - ilyet se láttam még!
Egy fotózásra alkalmas helyet keresve autóztunk a 8106-os úton, mikor egy egész bíztató leágazásra lett figyelmes a tulajdonos. Elfordultunk, és máris egy kiváló minőségű, erdőben vezető utacskán suhantunk ezzel találva egy ideális helyszínt a képek elkészítéséhez. Klassz kis eldugott helyeket lehet így felfedezni.
Jól látszik a körvonal, mely a szélesítéseken keresztül húzódik végig az autó oldalán egészen az orrig, ahol a bukólámpákat összekötve folytatódik, majd a túloldalon vissszatérve a hátsó részhez végigfut a hátsó lámpák tetején. Sokkal markánsabb, mint a 924-esen.
Évekkel ezelőtt nem gondoltam volna, hogy ennyire kiváló szerkezet mind a 924-es, mind a 944-es. Kellemes meglepetés volt tapasztalni szeptemberben, hogy mégis milyenek ezek az autók, hogy mennyire jók. De tényleg. Egyetlen egy hibája van: hogy nem az enyém. No, de a viccet félretéve, ha megpróbálok nem elfogult lenni, akkor sem tudok mondani olyan dolgot vele kapcsolatban, ami ne tetszett volna. Nem vészes fenntartani, jól megy, nyilván egyéni ízlés kérdése a külső, szerintem szép is, különösen ebben a Viper Green-ben mutat piszkosul jól. Tökéletes választás azoknak, akik egy kiváló sportautót szeretnének elérhető áron. A végére pedig ismét egy idézet a Totalcar orrmotoros Porsche adásából Karottától:
"Biztos találkoztak már olyan emberrel, aki a Porsche 944-es említése által egy kicsit lebiggyesztette a száját, és tudálékosan nézett, hogy phö... az a paraszt Porsche. Na most arra ugyanezt az arckifejezést villantsák vissza legyenek szívesek, a saját hülyeségével összefüggésben, ugyanis a 944 penge."Az adásban egy 928-ast és egy 944 Turbo S-t próbálnak ki, mindenképpen érdemes megnézni!
Ha valaki több adatot szeretne megtudni a '44-esről, különböző változatairól, vagy a többi orrmotors Porsche kapcsán, kattintson az alábbi linkre.
Nagyon köszönöm a tulajdonosnak a lehetőséget!
Gratula a cikkhez!
VálaszTörlésKöszönöm!
VálaszTörlésThis is not a 944S. This is a pre-85 Lux with the 8 valve 2.5 litre engine. (Unless the owner has fitted the valver engine himself..)
VálaszTörlés