A Cavalcade, amit
minden Ferrari rajongónak egyszer látnia kell. Látnia, éreznie, hallania, az
olasz márka hívőinek ez közel olyan, mint a nirvána. Legalábbis valami olyasmi
lehet, ha még én is, az abszolút Ferrari tisztelő és szerető, de főállású
Porsche rajongó úgy gondolok rá, mint az egyik legkomolyabb autós rendezvény,
amit valaha láttam. Pedig basszus, én csak egy átlag halandó vagyok, akinek
köze nincs az egészhez, csupán az út mellől szemléli, fotózza az előtte
elsuhanó járműveket, és próbálja feldolgozni, amit lát. Bár a rendezvény nem a
legjobb szó, ez több, színtiszta élmény, egy brutálisan tömény Ferrari szörp, amit
nem tudsz eléggé hígítani, mert még akkor is eszméletlen durva – de nem is
akarod. Tartósítószert sem tartalmaz, mert ez anélkül is örökké eláll,
szavatosságot értelmetlen lenne ráírni. Ha volt már, hogy autótól libabőrös
lettél, akkor van benned egy kis benzinvér és sosem felejted el.
Miután tavaly megvolt az első Cavalcade-om, amiről két cikk
is született (1. rész, 2. rész), úgy gondoltam, idén már rutinos vadászként nem érhet meglepetés.
Nem, a francokat nem, de erről majd később. A mostani sztori úgy kezdődött,
hogy végleg eldöntöttük két vérbeli autófotós kollégával: megvalósítjuk az évek
óta szemünk előtt lebegő álom spotter nyaralást, vagyis elmegyünk a
Franciaországba, hogy a Cote d’Azure gyöngyszemében, Monacoban felkutassunk
annyi penge négykerekű tárgyat, amennyit csak lehetséges. A túráról habár
beszámoló még nem született, a blog Facebook oldalán már pár kép látható!
2015-ös hangulatkép |
A szállást már télen lefoglaltuk, ekkor még nem is
gyanítván, hogy mi fogja a kirándulás végén feltenni az i-re a pontot. Eltelt
pár hónap, időközben pedig kiderült, hogy a 2016-os Ferrari Cavalcade központja
Velence lesz, amit keresztez a Monaco-Budapest útvonal is, már amennyiben
kocsival megy az ember és a legrövidebb utat választja. Itt pedig már azt
hiszem mindenki sejti, hogy mi következik, természetesen autóval mentünk és
természetesen pont beleesett a Cavalcade nyaralásunk időintervallumába.
Véletlen? Talán, bár egyesek szerint véletlenek nincsenek. Úgy látszik, rendes
fotósok voltunk, az autós gondviselés pedig úgy gondolta, hogy szép magyarosan
fogalmazva kimaxolja nekünk a spotting túrát, ezúton is nagyon köszönjük!
Úgy gondoltuk az utazással kapcsolatban, hogy kemények
leszünk, egy percet sem hagyunk kárba veszni és még egy kicsit spórolunk is.
Szállást szombattól foglaltunk csütörtökig, tehát 5 éjszakára, egy jó munkanap
után pár órát pihenve (pakolva), péntek esti indulással így egy éjszakát már
kihúztunk, ráadásul szombaton még fotózni is tudtunk érkezés után, nem kihagyva
ezzel egy értékes, forgalmas hétvégi napot. A visszautat ugyanilyen „lazára”
terveztük, csütörtök délelőtt kényelmesen elindulunk hazafele, délután 4-5
körül odaérünk Velencébe, ahol pedig megvárjuk a parkolóhelyre visszatérő
autókat, aztán majd hazaérünk valamikor másnap hajnalban. Ha egy munkanap után
kibírtuk a 13-14 órás utat alvás nélkül, majd lepakolás után bementünk
Monacoba, ahol még koraestig fotóztunk, akkor kialudva magunkat már mindegy,
hogy az indulást követően 14 vagy 20 óra múlva érünk haza, nem?
A nagy kérdés az volt, Velencében hol találjuk meg a kb. 100
Ferrarit? Feltűnőek, az biztos, na meg a város sajátosságai révén nem is nagyon
lehet sok helyre elrejteni ennyi autót ott, ahol a világon minden bizonnyal a
legmagasabb az egy lakosra jutó gondolák száma a földrajzi sajátosságok miatt. A
rendezvény első napján készült képek alapján tudtuk, hogy egy parkolóház a
központ, de melyik lehet az? Az egyetlen, hiszen csak egy van – írta nekünk
Josh Cartu akinek ezúton is köszönjük a választ! Viccesen hangzik, de logikus,
hogy egy ilyen hely nem a parkolóktól fog hemzsegni. Az, hogy hogyan találjuk
meg, már más téma volt, de minden flottul ment és hamar rábukkantunk a helyre. Terveinknek
megfelelően 17 óra előtt néhány perccel már a Velencébe vezető hídon gurultunk,
amiről ki is szúrtunk egy hatalmas P-betűt, mely egy gyanúsan parkolóház szerű
létesítményen volt látható, ötre pedig már le is parkoltuk az autót. Miután egy
fél szint le volt foglalva a Cavalcade résztvevői számára, innen már könnyű
volt a dolgunk, a 4. szinten meg is találtuk az elkülönített részt. Még alig
volt ott valaki pont, ahogy terveztük! Tehát a csapat nagy része még úton van
az aznapi túráról visszafele – vontuk le a következtetést. Nem is vesztegettük
az időnket, elindultunk keresni egy normálisan fotózható részt a bekötő úton.
Ja igen, egy LaFerrari-t és egy FF-et pedig még a földszinten fogtunk egy
ráccsal leválasztott VIP parkoló részben. Ha valakinek a közösségi Ferrari
parkolás derogál… Nem jöttünk rá, miért voltak elkülönítve ezek az autók, de
nem is ez volt a lényeg, hanem az, hogy a többiek fent fognak parkolni és még
nincsenek ott!
Ahogy kezdtünk kicsit távolodni a parkoló bejáratától, már
meg is jelent az első fecske, nem sokkal utána pedig begurult a hófehér
F12tdf-is Cartu-val a volán mögött.
Ezután jöhetett az igazi forgatag, kavalkád, beindult az
élet és jöttek az autók! Amekkora sláger volt tavaly a LaFerrari és a 458
Speciale A, akkora sláger idén a már említett típus, vagyis az F12tdf. Érthető,
hogy sokan választották a paletta egyik legújabb limitált tagját, egyébként
szerintem ez a legszebb modell a Ferrari aktuális kínálatából.
Ettől függetlenül a LaFerrari népszerűsége töretlen a
túrázók körében, 12 darabot fotóztunk szűk másfél óra leforgása alatt, ez a szám
úgy gondolom magáért beszél. Űberelte a tavalyi felhozatalt a 2016-os, volt pár
típus, ami nagy meglepetésként ért. Következzenek ők, sorrendben!
Tudatlannak lenni sosem jó, de olykor igen kellemes
meglepetéseket is okozhat magának így az ember. Nem néztem igazán utána a nevezési
listának, vagy a fotóknak az előző napokról, hogy kiderítsem, vajon mi lehet az
idei autólistán? Majd kiderül – gondoltam. Kollégáim az előző estéken végig a
netet bújták Cavalcade-os képek után kutatva, én abszolút a meglepetésre bíztam
a dolgot. Mindenképpen hihetetlen lesz, ez biztos, ha pedig várok valamit, ami
mégsem lesz meg, az felesleges csalódás. Nem csoda hát, mikor a Ferrari Enzo
Ferrari érkezésekor képletesen ledobtam az ékszíjat! És ekkor mit sem sejtettem
még….
…. ugyanis néhány percre rá begurult a ’90-es évek egyik
legnagyobb királya, egy Ferrari F50! Komolyan, még a név leírása is jólesik. Akaratlanul
is beugrik, ahogy 8-9 évesen csapatjuk az NFS II és Hot Pursuit 2 névre
hallgató pc klasszikusokban a típussal, így habár a modell debütálásakor még
csak 1 éves voltam, később kifejlődött autóimádatom alappillérét képezi a játékoknak
köszönhetően olyan kortárs legendák mellett, mint az örökké No.1. McLaren F1,
vagy hogy egy másik nagy kedvencet említsek, a Jaguar XJ220. Gyermekkorom óta
kötődöm hozzá és imádom. Bizonyos tesztek alapján a turbós poszter sztár elődön
nem tud igazán felülkerekedni versenypályán, de ez a gép nem is feltétlen a
puritán sportautók példaképének is tekinthető F40 legyőzésére született. A
kivehető tetőpaneles F50 más életérzést közvetít, amiben ugyanúgy helye van a
versenypályás száguldozásnak, ahogyan a pálmafás tengerparti kabriózós
krúzolásnak is Miami környékén. Mindezt gyakorlatilag utcára átültetett Forma
1-es technikával tehetjük meg, közvetlen magunk mögött egy szívó V12-es
kíséretében, míg mint tudjuk, az F40 turbós V8-as segítségével állítja égnek a
szőrt minden porcikánkon. Tény, hogy sosem sikerült kilépnie teljesen az előd
árnyékából. Egy kicsit különc, melyből jóval kevesebb készült (csupán 349
darab), így exkluzívabb is és jóval ritkábban látni utcán vagy rendezvényen felmenőjéhez
képest. Egyébként teljesen szubjektív, kinek melyik tetszik jobban, felesleges
is ezen rágódni, lehet isteníteni bármelyik típust, nem alaptalanul! Hosszú
cikket lehetne írni csak ebben a témában, így zárjuk le annyival, hogy jobban
rajongok az 50-esért, mint bármelyik másik valaha gyártott Ferrariért. És akkor egyszer csak váratlanul ott termett
előttem! Még egy ehhez hasonló rendezvényen sem számítottam rá, hisz igen csak
ritka autóról van szó, ahogy már említettem, melynek eszmei értéke egy rajongó
számára felbecsülhetetlen. Ha mégis mérőszámot kell mondani, akkor 1,4-1,7
millió euró között rejlik az igazság. Mit érezne az olvasó, ha gyermekkori hőse
megelevenedne előtte? Egy ilyen véletlenszerű találkozóra egyáltalán nem lehet
felkészülni lélekben – esetleg, ha tudná előre az ember, de talán még akkor sem.
Egy álmom vált valóra azzal, hogy közúton láttam közlekedni
egy ilyen csodát, majd később testközelből is szemügyre vehettem. Élőben a
legenda előttem, létezik, hallom, érzem, látom… Sosem hullattam még
örömkönnyeket, nagyon el sem tudtam képzelni, milyen érzés lehet, egészen
idáig. Ahogy elgurult az F50 és volt egy pillanatom felocsúdni, könnyek
tolultak a szemembe. Pityeregve álltam az út szélén, hirtelen nem tudtam mit
kezdeni magammal, sosem éreztem ilyet korábban.
Aztán megfordultam, mögöttem Csabi barátom kb. 50 méterrel odébb szintén
a szemét törölgette. Azt hiszem, ezzel a pár sorral elmondtam mindent a
helyzetről. Férfiasan bevalljuk, megkönnyeztük a jelenséget. Normálisak
vagyunk? Nem nagyon, de ez minket cseppet sem bánt. A lényeg, hogy ezt az
élményt már nem veheti el tőlünk senki, örökké emlékezni fogunk majd a
pillanatra!
És akkor fokozzuk a fokozhatatlan, csak úgy a poén kedvéért,
néhány perccel ezután megjelent egy F40-es is. Erre már tényleg nem tudtam mit
mondani, csak teli szájjal vigyorogtam, nevettem és próbáltam értelmes képeket
lőni a nagy izgalom közepette. Megvolt tehát a nagy hármas, kérdés ezek után,
hogy felülmúlta-e a 2016-os Cavalcade felhozatala a tavalyit? Azt hiszem, nem.
Sikerült még magasabbra tenni ezzel azt a bizonyos lécet, csak le ne verje egy
repülőgép.
A Ferrari kombók kombója, a legszebb hármas a parkolóból! |
A Ferrari SA Aperta, a 458 Speciale A-k és F12tdf-ek hada
pedig már csak a hab volt a tortán. 3,5 órát töltöttünk végül a bekötő úton és
a paripák istállójául szolgáló parkolóházban,
majd a lassan lenyugvó nap sugaraiban elgurultunk, magunk mögött hagyva
Velencét, amiből végül az ég világon semmit sem láttunk a parkolón és az ipari
zónán kívül. Fáradtak voltunk, szállásunk sem volt, menni kellett. Majd
legközelebb! A szöveges beszámolót ezennel lezárnám, egy kép többet mond ezer
szónál, következzen még néhány fotó búcsúzóul:
Amerikai változat
Európai változat
Volt átfedés a tavalyi és az idei Cavalcade között, többek között ő is egy ismert autó volt már a számomra. Törött LaFerrari-ra sem számítottunk!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése