A naptárban fejben mindig nagy piros X jelöli az AMTS, azaz Autó Motor és Tuning Show kezdetét, már ami minket illet, hisz ekkor van esélyünk utcán is megfogni a rendezvényre érkező különlegességeket. Idén sem volt ez másképp, március 17-én reggel össze is gyűlt a csapat egy része a Hungexponál, lövésre készen várva az érkező kiállítókat. Jómagam valamivel később tudtam csatlakozni, szerencsére addig csak pár szépség maradt ki a bemenő autók közül.
Nem is szaporítanám tovább a szót, jöjjön a lényeg, vagyis a képek! Felhívnám a figyelmet, a válogatás a blog tematikájához is illő luxus/sport és veterán autókra, ritkaságokra, érdekességekre fókuszál. A galéria a teljesség igénye nélkül:
Érkezésemkor ez a zöld, 2013-as Mustang fogadott. A szín nagyon rendben van, ebben a többiekkel egyet is értettünk. Meg abban is, hogy a tuning elég megosztó. Mi inkább gyári állapotban hagytuk volna a gépet, de a nagyközönségnek úgy hallottuk tetszett - ízlések és pofonok.
Német sor közeledik, falkavezér Porschéval az élen.
Érdekes arany felnik voltak alatta, tavaly még matt-zöld fóliával láttuk a Cayman-t.
Számos 2015-ös, azaz új Mustang is érkezett a kiállításra. Nagyon eltalálták a 6. generációt, hátulról különösen tetszik. Dicséretes, GT változatból volt a legtöbb az AMTS-en.
Lancia Beta érkezik, nem gyakori látvány még kiállításokon sem!
Replika vagy sem, ez a 130 RS odavág.
A legvagányabb szoci fastback után nem sokkal megérkezett a legvagányabb német fastback, egy Audi 100 Coupe S. Múltkor szembejött velem Zuglóban, rögtön beleszerettem. Egyébként a '70-től '76-ig készült Coupe S-ből csupán nem sokkal több, mint 30 ezer darab készült. Minden tiszteletem a tulajdonosé!
Ez pedig itt nem más, mint a híres magyar tuningcég, a Nimrod egyik korai kreálmánya, a Katyusha. A Ferrari 458 Italia-n alapuló szörnyeteg azonban leginkább csak szörnyű. Sajnos a többi Nimrod tuningos szuperautót zárt tréleren vitték. Nagy kár, pedig a kritikát érezték a cégnél és az újabb fejlesztések hatalmasat léptek előre dizájnban, a Concorde vagy Le Mans nevekre hallgató, szintén 458-on, illetve 488-on alapuló modellek már egész pofásan néznek ki. El is tudnám képzelni, hogy valamelyik arab sejk lecsap rájuk, aki a Mansory mellé szeretne egy olyan gépet is, ami még biztos nincs egyik ismerősnek sem.
Jól áll neki a matt kék - BMW M3 E92.
Ő egy négyhengeres változat, fehérben sem rossz!
Barátaink és Mercedes-AMG A45-ösük, komoly kis méregzsák.
Ezt a GMC-t már a tavaly tavaszi Autók és Kávén is láttuk a Kincsem parkban, továbbra is nagyon ütős a szín.
Érdekes mód GT-R-t keveset láttunk, pedig régen nagy divat volt és viszonylag sokat lehetett látni belőle a hasonló rendezvényeken is.
Ami pedig hivatalosan nem is készült: kabrió Zsiguli!
Ferrari California - ő még a szívómotoros, 4,3 literes, 460 lóerős változat.
Cápák is tiszteletüket tették a rendezvényen, íme egy szép példány.
"Louder than your girlfriend last night." Azt hiszem ez nem kíván további kommentárt!
Jaguar F-Type S
Ő pedig már a 3,85 literes V8-assal szerelt, 560 lóerős turbós változat, ahogy erre a neve is utal: Ferrari California T.
1967 Ford Mustang Fastback nagyon szép állapotban.
Ez a Corvette annyira brutál (és állat!) volt, hogy két képet is meg kell osztani róla itt. Amit ki lehetett ízlésesen hozni, azt kihozták az egyébként is gyönyörű, facelift előtti, tehát még nem lekerekített fenekű - és véleményem szerint egyéb apró részleteiben is szebb - C3-asból.
Egy kis KGST blokk: fent két Wartburg nyomul előre, őket pedig véletlen épp egy kortárs elvtárs, vagyis egy 2106-os követte. Nem sokkal később utánuk érkezett ez a szintén látványos, már csak Ladákból álló trió:
OCT tuningos Mustang GT...
...és még egy Mustang GT.
Porsche 911 Carrera 3.2 - 1987-es az autó, 42500 euróért hirdetik.
Toyota Corolla - általában a kicsit unalmas, de nagyon megbízható szedánok jutnak eszünkbe a név hallatán. Pedig a Corollának két oldala van. Ez pont a másik, jóval izgalmasabb!
Chevrolet Camaro Convertible
Mercedes-AMG CLA 45 Shooting Brake OrangeArt Edition - szép hosszú név.
Ismét egy japán legenda, Toyota Supra az utolsó szériából. Szép darab, meg kell becsülni az ilyet! A nap szerintem egyik legjobb képe róla készült.
Bentley Continental GT
Avatatlan szemek elsőre talán rá sem jönnek a turpisságra. Biztos megtréfált már néhány kekeckedőt... Csak egy Omega? Na persze... Lotus Omega!
Rendezvények rendszeres látogatója a naracs Murciélago, nem először találkoztunk vele mi sem.
BMW 3200 CS
Ez pedig egy igazán mutatós, Shelby Cobrának tűnő tárgy.
Széles mosollyal állnék meg egy ilyennek, ha levillogna az úton - talán vagyunk még ezzel így néhányan.
Gyorsulási autót kabrióból? Miért ne? Egy csöppet brutális lett ez a '67-es Mustang Convertible. A benne lévő 351-es, kompresszoros V8-as elvileg 650 lóerős.
Audi R8
Sötétedés előtt érkeztek nem sokkal, még sikerült őket viszonylag normálisan lefotóznunk. Nem is tudom mikor láttam utoljára 5. generációs, modellfrissítés előtti Shelby GT500-ast, finom párost alkottak a 911 (991) Turbo S-sel együtt.
Az időrendi sorrendet megszakítva végül, de nem utolsó sorban pedig legyen egy kép erről a gyönyörű, 993-as Porsche 911 Carrera-ról. Bár néhány fájó pont akad, hiszen sötétedés után már nem tudtunk fotózni és több kapun is be lehetett menni, egyszerre pedig csak egy helyen lehetünk, a különlegességek többségét sikerült lencsevégre kapnunk. Ez volt hát a 2016-os AMTS válogatás, remélem tetszett!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése