2014. január 8., szerda

2013 zárás: Camaro RS, 911 (991) Turbo S

Az utolsó két meghatározó autós élményemet szeretném megosztani 2013-ból. Igaz, mindkét eset még novemberben történt, de decemberben a vizsgák és az ünnepek kapták a főszerepet. 
Éppen a Nemzeti Múzeum parkjában kiállított Corvette, Rolls és Cadillac szemügyre vétele után sétáltam vissza szeretett Simsonomhoz, mikor érkezett a füles, miszerint az Andrássy úton parkol egy Lamborgihi Gallardo Superleggera LP570-4. Egyből pattantam is a gépre, és az olasz csoda felé vettem az irányt. Szerencsére még ott állt, mikor odaértem. Az út túloldalán egy Ferrari 456M GT parkolt, s elgurult mellettünk pár perc múlva egy Mercedes-Benz A45 AMG  (klassz kis méregzsák!). Ja, és hozzáteszem, motorozás közben egy fehér Ferrari 458 Italia is lehagyott, tehát igen jó volt a forgalom különleges autó téren. Miután a Lambo elhajtott, folytatva a sportautó dömpinget egy zöld Chevrolet Camaro RS érkezett meg a dugóval elénk. Miután ellőttem néhány képet, a vezető lehúzta az ablakot, és kiszólt, hogy kellenének neki képek az autóról, mindjárt visszajön, várjam meg. Két perc elteltével meg is jelent a tulajdonos. Miután a forgalomban készített felvételek nem sikerültek túl jól, rövid beszélgetés után megegyeztünk, hogy elgurulunk a Hősökre, az jó háttér lesz. Így kerültem fél óra alatt az NDK-s ikonról az amerikai ikonba. 
A térre megérkezve pedig kezdődhetett a gyorstüzelés, ugyanis a rend éber őrei egyből kiszúrtak minket, s  máris közelítettek felénk. Az autó elejéről tudtam néhány fényképet készíteni, illetve pár részletről az igazoltatás közben, a hátsó képre már a Gresham előtt került sor. 
Meg kell hagyni, nagyon vagány dolog ez a Camaro! Ez a példány az RS nevet viseli, ami egy jobb felszereltségű V6-os verziót takar. Többek között  a hátsó kis spoiler, az RS felirat és az SS (V8) verzió felnijei tudatják velünk (amik elvileg nem rendelhetőek a gyengébb modellhez, csak ebben a felszereltségben), hogy nem egy alap Chevy-vel van dolgunk. Az autó orráról pedig egyértelműen kiderül, hogy nem nyolc henger dolgozik a lemezek alatt, hisz azoknál a változatoknál légbeömlő nyílás található a motorháztetőn. Én V8 párti vagyok, véleményem szerint ha ilyen autót veszünk, akkor az legyen klasszikus fortyogós, igazán ütős. Persze, hogy az sokkal többet fogyaszt, de hát nem azért vásárolunk hasonló gépeket, mert spórolni akarunk a benzinen. De mindig is kíváncsi voltam, mit tudnak ezek a nagy klasszikusok, csak éppen V6-tal. Most végre meg is tapasztalhattam egy kis utazás erejéig. Azt mindenképpen le kell szögezni, hogy ezek teljesen jó motorok kiváló teljesítménnyel, tehát nem valami erőtlen vacakra kell gondolni. 305 lóerő nem kevés, a 2004-től gyártott, modellfrissítés előtti Mustang GT-k V8-asai tudtak ennyit. Mikor a tulajdonos rálépett a gázra, szedte is a lábát az RS. Az más, hogy a hangélmény elmaradt. Néha-néha magasabb fordulatot elérve ugyan felcsendültek a dallamok a kipufogó felől, de kisebb gázadásokra vagy alapjáraton nem mutatott túl nagy hajlamot az effajta kommunikációra az autó. Nekem azért hiányzott az a két henger. Magamnak mindenképp nyolcasat vennék - nem is (csak) a teljesítmény, hanem a feeling miatt. Szerintem úgy az igazi. De azért még így is ott van a szeren a Camaro, és egyébként ez a hathengeres is egy kiváló motor. Tehát ez se egy rossz döntés. Az autó igazi különlegességét egyértelműen a színe adja, elvileg csak néhány hónapig lehetett kapni ebben az árnyalatban. Kár, pedig talán ez áll neki a legjobban. Kegyetlen jó ebben a zöldben! Élmény volt a belvárosban gurulva a kirakatok üvegén visszatükröződő kocsit nézni. A tulajdonos szerint úgy kicsit olyan, mint egy Hot Wheels autó. És tényleg! 
A hátsó képek  után visszamentünk az Andrássyra, ahol búcsút intettem Amerikának, kiszálltam az álomvilágból, berúgtam a jó öreg S50-est, és hazapöfögtem. 

A másik autó, amiről néhány képet szeretnék megosztani, mint a címből is kiderül, egy Porsche 911 Turbo S, ráadásul a legújabb, 991-es szériából. Nemrég volt cikk erről a változatról a blogon, akkor a Porsche Centrum Budapesthez mentem el megcsodálni a típust. Novemberben végre sikerült utcán is elkapni egy példányt, ráadásul nem is akármilyet! Reggel kaptam a jelzést, miszerint egy kék(!) Turbo S parkol a Gellért Hotel előtt. A Gellért tér gyakorlatilag az egyetememmel szemben van, csak a Duna másik partján, így egy minimális kerülőt téve órára menet meglátogattam egyúttal az említett stuttgarti remekművet. Piszkosul jól mutat ebben a színben! Ennek a változatnak az adatairól már a múltkori bejegyzésben írtam, így csak ömlengeni tudnék az autóról, de ezt most kihagynám. Beszéljenek helyettem a képek:

Rengeteg élményben volt részem az elmúlt esztendőben. Nagyon köszönöm azoknak, akik ezt lehetővé tették! Az első Porsche vezetésen keresztül a Corvette-ekig volt minden, mi szem-szájnak ingere, egy fantasztikus évet tudhatok magam mögött. Remélem, hogy sikerült érdekes tartalmakkal szolgálnom! Maradjatok a Keréknyommal 2014-ben is, érdemes lesz! 

Hamarosan az idei év első élményével, egy V8-as Porschéval fogok jelentkezni, addig is kellemes böngészést, és utólag is B.Ú.É.K.!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése