Megérkeztek az itthoni Porsche Centrumba az új, 991-es kódjelú 911-esek. Az érdeklődők két Carrera S modellel ismerkedhetnek meg közelebbről a szalonban. Sajna a színösszeállítás ezúttal sem túl fantáziadús.
Ahogy a bemutatóteremben az autók többsége, az új 911-esek is fekete, illetve fehér színben pompáznak.
Ahogy a bemutatóteremben az autók többsége, az új 911-esek is fekete, illetve fehér színben pompáznak.
Körülbelül egy hónappal ezelőtt felhívtam a Porsche Centrum Budapestet. Érdeklődtem, hogy van-e, vagy ha nem, akkor mikor érkezik 991-es a szalonba. Nagyon kedves volt a nő, tőle kaptam az információt, hogy december 8-án lesz a hivatalos bemutatója az autónak itthon, 9-étől lehet megtekinteni az új modellt.
Így már jó előre be volt tervezve az utam a kereskedésbe. Alig vártam már a december 9-ét. És tegnap végre eljött a nagy nap! Egész héten ez tartotta bennem a lelket (innen ezt a szerepet átveszi a karácsonyi szünet közeledése). Pénteken suli után siettem, gyorsan bekaptam valamit, majd mentem apához, mert úgy volt, hogy a munkahelyéről együtt megyünk a szalonba. A buszról menet közben két 997 MkII-es Porschét láttam. Nem rossz kezdés! Negyed öt körül indultunk a Szerémi útra. Még nem jöttünk 2 perce, mikor egy összetéveszthetetlen világító lámpasorral kerültünk szembe. Mondom vidáman, hogy Porsche! Ekkor még nem tudtam, csak azt, hogy 997 MkII, hiszen már sötétedett, ráadásul az autó is fekete volt, így a fényeken kívül nem láttam belőle semmit. Mikor melléértünk, már nem vakított szembe a lámpája, megláttam, hogy ez GT3!
Rögtön kiáltottam, hogy álljunk meg! Megkérdeztem a tulajt, hogy nem gond-e, ha lefotózom? Rendszámot kihúzom, arcát is elhomályosítom... Erre azt válaszolta mosolyogva, hogy igen, tudja. Rég vadásztam már erre a gépre! Ez a fogás megalapozta hangulatomat az új 911-esekhez.
Fél órával később megérkeztünk a kereskedéshez. A szokottnál többen voltak. Ez érthető, új 911-es széria nem sűrűn jön ki.
2 Carrera S tekinthető meg a szalonban. Sajna a színösszeállítás ezúttal sem túl fantáziadús, az egyik fekete, a másik fehér. Tutira mennek, ezt el lehet adni. A tulajok többsége nem túl bevállalós. Általában fehér vagy fekete színekben veszik az autókat. Így a bemutatóteremben lévő autók is általában fehérek vagy feketék. Szép-szép, szinte minden autónak jól áll e két szín valamelyike. De egy kicsit uncsi. Illetve, ha bézs belsővel van párosítva, akkor annyira nem, az nagyon jól tud kinézni. De sokan még ezt se választják, és fekete belsővel rendelik az autókat. Nem értem... Panamerákat talán nagyobb számban látni más színekben, így abból néha beraknak egy-egy érdekesebb színűt is.
2 Carrera S tekinthető meg a szalonban. Sajna a színösszeállítás ezúttal sem túl fantáziadús, az egyik fekete, a másik fehér. Tutira mennek, ezt el lehet adni. A tulajok többsége nem túl bevállalós. Általában fehér vagy fekete színekben veszik az autókat. Így a bemutatóteremben lévő autók is általában fehérek vagy feketék. Szép-szép, szinte minden autónak jól áll e két szín valamelyike. De egy kicsit uncsi. Illetve, ha bézs belsővel van párosítva, akkor annyira nem, az nagyon jól tud kinézni. De sokan még ezt se választják, és fekete belsővel rendelik az autókat. Nem értem... Panamerákat talán nagyobb számban látni más színekben, így abból néha beraknak egy-egy érdekesebb színűt is.
És íme, a legújabb 911-es.
Fehér kívül, fekete belül. Szavaimból kivehető, hogy nem így rendelném, de azért nagyon klassz, így is gyönyörű, szó nélkül elfogadnám. Viszont a felni szerintem az opciók közül a legjobb választás.
A jól bevállt, legendás forma természetesen megmaradt.
Fincsi!
Az alap Carrera modellt 3,4 literes 6 hengeres boxermotorral szerelik, ami 350 lóerő. Újdonság a 7 fokozatú manuális váltó. A 7. viszont csak a fogyasztáscsökkentés kedvéért van, a max sebességet, ami az a sima verzióban 289 Km/h (287 PDK-val), már 6. sebességben is el lehet érni. 100-ra kézivel 4,8 alatt alatt gyorsul a Carrera, PDK-val 4,6, Sport Chrono csomaggal megfejelve pedig 4,4 ez az érték.
Carrera S : 3,8 literes 6 hengeres, 400 lóerős boxer motor, 304 Km/h (302 PDK-val), 0-100: kézi 4,5, PDK 4,3, PDK + Sport Chrono 4,1. Azért nem rossz, jobban megy, mint a 997-es Carrera modellek csúcsa, a GTS, ami ráadásul 8 lóerővel erősebb.
Mielőtt elkezdtem fényképezni az újdonságokat, egy ottani dolgozót megkérdeztem, nem gond-e. Azt mondta nem, ráadásként adott egy prospektust is a 911-esről. Meglepődtem, azt hittem angolul lesz, de mint kiderült, magyarul van! Minősége pedig felülmúlja az igényes könyvekét is, az autósújságokról ne is beszéljünk. A prospetkusban van azért sok rizsa, de egy két érdekes információval is gazdagothatunk, a képek pedig önnmagukért beszélnek. Egyik kedvencem ez:
A 991-ről még: Sokat dolgoztak a fogyasztás csökkentésén, erre való például a 7. sebesség. PDK-val akár 14%-kal alacsonyabb fogyasztás is elérhető az elődmodellel összehasonlítva - vagyis ezt állítják. A start-stop funkció is a kisebb étvágyat szolgálja: ha kézi váltós autónkkal megállunk mondjuk lámpánál, kivesszük sebességből, és felengedjük a kuplungot, a motor automatikusan leáll, a kuplung benyomásával pedig ismét életre kel. PDK-val akkor áll le a motor várakozás közben, ha a féket nyomjuk, majd felengedésével újraindul. Új funkció még a "vitorlázás". Ezt PDK-val van lehetőségünk kihaszálni. Ha levesszük a lábunkat a gázról, hogy csökkentsök a sebességet, a PDK automatikusan kioldja az adott fokozatot, lekapcsolódik a motor a hajtásláncról, így csökkenti a fékezés hatását, és többet gurulhatunk.
Felár ellenében elérhető egy olyan rendszer az autóhoz (rövidítése a PTV), amely idézem mit tud: "...dinamikus vezetésnél bekormányzáskor a kanyar belső ívén futó hátsókerék gyengén fékeződik, ezáltal a kanyar külső felén lévő kerék nagyobb hajtóerőt kap, és további fordítási hatást is kifejt a kívánt irányba.".
A szervokormány immáron elektromechanikus.
Még egy szerintem érdekes rendelhető extra: Porsche Dynamic Chassis Control - dinamikus dőlésszabályozás. Ez a rendszer méri és csökkenti az autó oldaldőlését már a kanyarodás megkezdésekor..., ezáltal jobban tartja akívánt ívet a kocsi, és gyorsabban kanyarodhatunk vele.
Felár ellenében elérhető egy olyan rendszer az autóhoz (rövidítése a PTV), amely idézem mit tud: "...dinamikus vezetésnél bekormányzáskor a kanyar belső ívén futó hátsókerék gyengén fékeződik, ezáltal a kanyar külső felén lévő kerék nagyobb hajtóerőt kap, és további fordítási hatást is kifejt a kívánt irányba.".
A szervokormány immáron elektromechanikus.
Még egy szerintem érdekes rendelhető extra: Porsche Dynamic Chassis Control - dinamikus dőlésszabályozás. Ez a rendszer méri és csökkenti az autó oldaldőlését már a kanyarodás megkezdésekor..., ezáltal jobban tartja akívánt ívet a kocsi, és gyorsabban kanyarodhatunk vele.
Kicsit már túlzásnak hangzik ez a sok elektromos kütyü, a jobb, kényelmesebb, dinamikusabb vezetést szolgálják, viszont nem kötelező őket megrendelni.
Zseniális extrának tartom a Sport Design csomagot, igaz elég drága. Több, mint 4000 eurót kérnek el érte, viszont mit kapunk cserébe...! Az első lökhárítók kicsit változnak, sportosabbak lesznek. Nem rossz, de ezért én nem venném meg, az alap kinézet legalább ennyire tetszik előről. Viszont a hátulja! És itt jön, amiért zseniálisnak tartom a dolgot! A 911-es számára ismét elérhetővé válik ezzel a csomaggal a legendás "Duck tail' nevezetű hátsó szárny. Fantsztikusan jól néz ki vele az autó! Szerintem abszolút nyerő dobás a Porsche által, a még dögösebb megjelenésen kívül egy kis plusz retro érzést is ad cserébe.
A kicsit drágább Aero kit ezt a Duck tail-t fejeli meg még egy spoilerrel. Ez szerintem már kevésbé harmonikus, inkább "brutál" jellegű kiegészítő. Akit érdekel, az megnézheti mindkét csomagot Porsche konfigurátorban (a kép is onnan származik). Egyébként a Sport Design pakk elérhető a kabrió modellekhez is. Én mindenkit csak biztatni tudok, hogy szánja rá azt a kb. 4200 eurót!
Mindent egybevéve fantasztikus autónak ígérkezik az új 911-es, az első tesztek is ezt igazolják.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése