Ezt követte pár hónap levelezés, egyeztetés. Végül már-már azt gondoltam, hogy nem is jön össze a dolog a nyáron. Nem is sikerült, de az időzítés mégis tökéletes volt, ugyanis szeptember 2-ára beszéltük meg a fotózást, ami a tanévkezdés előtti utolsó szombat volt, ennél jobban zárni a nyarat és a szünetet nem lehetett volna!
Ha már 911, akkor keresni kéne valami nagyon tuti helyet - gondoltam. Elkezdtem nézelődni a google maps-en Budapesten, hogy merre lehetne valami méltó helyet találni egy ilyen gyönyörűség fotózásához. Ki is néztem egy ígéretesnek tűnő utat, amit még aznap Marci barátommal meg is néztünk. Legalább kimozdultunk, meg az utazás nagyrésze Budán volt, arra úgyis ritkábban járok, nézelődtem kicsit arrafelé is. Végül megtaláltuk a már előre kinézett útszakaszt a János hegyen. Zöld erdő, az úton sárga levelek, nagyon gyér forgalom, egy szóval ideális hely egy fotósorozathoz. Már csak a Porsche hiányzott. De nem sokáig!... Másnap 15.00-ra beszéltük meg a találkozót a Kommunikációs Főiskolánál. Szuper, mert innen 5 percer lakom.
Felvirradt a nagy nap! Mindjárt három, közeledem a főiskolához. És ekkor az utca végén elsuhant a 911-es. Micsoda látvány!
Két perc múlva odaértem a parkolóhoz, kezetráztam a tulajjal, beültem és onnantól kezdve megszűnt körülöttem létezni a világ. Megbeszéltük pontosan, hogy hova szeretnék menni fotózni, majd megszólalt a 6 hengeres léghűtéses. Duplán megszűnt körülöttem létezni a világ. Ez egy életérzés, egyszer mindenkinek ki kell próbálnia! Az a hang, előttem a jellegzetes orr, nem mindennapi szín, Targa kivitel... Fantasztikus! Életemben ezelőtt még csak egyszer ültem 911-esben (az egy 997 Turbo volt Brno-ban), de azzal sem utaztam. Ráadásul a kedvenc márkám, a kedvenc típusom, egy álmom vált valóra.
Fuchs felni, egy oldtimer Porsche elengedhetetlen kelléke.
Szóval elindultunk és a János hegy felé vettük az irányt, ami pedig nem csupán azért jó, mert gyönyörű hely a fotózáshoz! Hanem azért is, mert nincs közel Zuglótól, ezért az extra kurflival együtt (kicsit túl mentünk na, én is még csak egyszer voltam ott) majdnem egy órát kocsikáztunk, mire elértük uticélunkat. Mondanom sem kell, élveztem! Innen pedig a szokásos koreográfia: autót keresztbe, felni kitekerve és fogyjon az expo, csattogjon a zárszerkezet.
A kedvenc képem a napról.
Mikor épp nem fényképeztem, hanem a beállításokon gondolkoztam, vagy beszélgettem a tulajjal és ránéztem az autóra, önkéntelenül is el-el vigyorodtam az örömtől. Kegyetlen jól néz ki az autó, a második szériás 911-esek közül a Targák a kedvenceim.
Az autó 1977-es évjáratú, amerikai verzió. A motor kb. 170 lóerős lehet. A tulajdonos elmondása alapján 7.8 másodperc a gyári gyorsulási adat, amit szerinte az autó máig tud tartani. Én hiszek neki, hisz a Porsche nagyon jó állapotban van, ezt igazolja az oldtimer minősítés, aminek az elvárásai elég magasak itthon.
Elegáns, sportos, stílusos. Egy szóval: Porsche.
A kormánykerék nem eredeti. Szerintem sokkal jobban mutat, mint a gyári azzal az ormótlan műanyag középső résszel. Nincs felesleges súlynövelő eletkromos ablakemelő, sem egyéb ma már alapvetőnek számító elektronikai cucc, ami a vezetést segítené.
Megtapasztaltam egy kis 911-es életérzést, nagyon nagy élmény volt ez a délután, sosem fogom elfelejteni! Köszönet a tulajdonosnak, aki mindezt lehetővé tette, és hatalmas respect!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése