2013. január 25., péntek

US Bumper special - lökhárítók Amerikából

Az Amerikai Egyesült Államok biztonsági és egyéb autós előírásai nem feltétlenül egyeznek és egyeztek az európai szabályokkal. Ezért is különböznek sokszor apróságokban 1-1 európai vagy japán márka azonos modelljei a tengeren túl és innen. Egy markáns különbséget emelnék most ki, mely főleg a '70-es, '80-as évekre volt jellemző, vagyis a hatalmas, otromba, ocsmány műanyag lökhárítókat. Ugyanis sokszor ilyenekkel szerelték 1-1 nem amerikai gyártó modelljeit az USA területén különböző biztonsági előírások miatt. Persze, érthető a dolog, hiszen nem mindegy, hogy egy I-es Golf-fal szállnak belénk, vagy egy 5 és fél méteres 2 tonnás cirkálóval csattanunk. Sajnos sok esetben kellett a gyártóknak nagyobb, erősebb lökhárítókat szerelni az autókra. Ez még magában nem lenne gond, de esztétikailag azonban sokszor borzalmasabbnál borzalmasabb, gusztustalan megoldások születtek. Ezekből szemezgettem egy kicsit:
Az ötlet a cikkhez Maserati Merak képek nézegetése közben jött, így velük kezdeném a fotók sorozatát (kivételesen a képek nagyrésze nem saját):
Hátulról még csak-csak elmegy az USA verzió is. 
Az autó elejéhez érve már kezdődnek a gondok... Az embereknek általában nem áll jól a fogszabályzó. Nos, a Meraknak sem!
Egy másik példa amerikai verzióra, itt ugyan megmaradt krómnak a lökhárító, de kapott két ronda toldalékot, mostmár olyan, mint egy vámpír.
Következik egy Merci a '80-as évekből:
Példa BMW-vel:
A Porschék sem úszhatták meg. Itt van két példa a 914-es tengerentúli változatára.
És itt egy, a blogon már többször is bemutatott autó. Ez még a restaurálás előttről egy kép. A '80-as években kaptak ilyen nagy műanyag lökhárítókat Astonok az Egyesült Államokban. Egyébként rajtuk egész tűrhető, szerintem még a belefér kategória.
Hátulról már picit rosszabb a helyzet, de még ez is elmegy.
A felújításkor zseniálisan megoldotta a problémát a cég, előről-hátulról csinosítottak az autón, itt egy hátsó kép csak érdekesség/összehasonlításképp.

Egy Lotus Esprit és a hátulján éktelenkedő fekete borzadály.
Jaguar XJS - ők sem kerülhették el a fogszabályozást.
Még egy Porsche példa a 911-es második szériájával. Rajtuk csak hátul látszanak az amerikai lenyomatok lökhárító téren. Igaz, "ütköző" az európai verziókon is van, de sokkal diszkrétebb.
És a végére egy nagy kedvenc: Lamborghini Countach (és abból is a 25th Anniversary modell). Rajtuk egészen borzalmas a módosítás.
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése